Fókusové skupiny v rámci projektu SLIDE
V rámci projektu SLIDE sme zrealizovali dve fokusové skupiny so študentmi, učitemi a partnermi v komunite zapojenými v predchádzajúcich rokov do service learningových projektov.

Fókusové skupiny sme realizovali s cieľom podeliť sa o postrehy, príklady, skúsenosti a ponaučenia z predchádzajúceho roka (rokov) pri realizácii service learningových projektov. Na základe týchto inšpirácií sa zostavuje manifest, ktorý je výzvou k činnosti pre rôzne zainteresované strany v oblasti service learningu a rozvoja digitálnych kommpetencií. 

Prvá skupina bola realizovaná 22.2.2022. Do tejto skupiny sme pozvali študentov a študentky, učiteľky a partnera z organizácie, ktorí sú zapojení do programu Senskype. Tento program vznikol ako spoločná iniciatíva učiteliek, študentov a študentiek a sociálnej pracovníčky v zariadení sociálnych služieb počas pandémie COVID-19. Jeho podstatou sú pravidelné online rozhovory s klientmi v zariadeniach, ktoré vedú študenti  a študentky psychológie, ktorí tiež koordinujú program. Táto skupina bola online.

Druhá skupina bola realizovaná dňa 23.2.2022. Do tejto skupiny sme pozvali učiteľku, študentky a partnera z komunity, ktorí sa minulý rok podieľali na realizácii programu Uši ​​k duši. Tento program spočíva v pravidelnom telefonickom kontakte študentov  a študentiek s osamelými ľuďmi žijúcimi doma. Funguje na princípe jeden študent – ​​jeden klient. Program vznikol ako alternatíva k odbornej praxi študentov a študentiek sociálnej práce počas Covidu. Program stále pokračuje. Fokusová skupina bola realizovaná osobne.

Posledné články

27.10.
2025

V januári 2026 prinášame sériu podujatí, ktoré podporujú rozvoj community-engaged learningu a budovanie prepojenia univerzity s komunitou.
24.10.
2025

V dňoch 22.–24. októbra 2025 sa zástupkyne UMB Engahe viedli medzinárodný tréningu o university–community engagement a community-engaged learning v Sierra Leone.
21.10.
2025

Delegácia UMB sa 21. októbra 2025 zúčastnila medzinárodnej konferencie v Sierra Leone zameranej na globálne perspektívy univerzitno-komunitných partnerstiev.