Fókusové skupiny sme realizovali s cieľom podeliť sa o postrehy, príklady, skúsenosti a ponaučenia z predchádzajúceho roka (rokov) pri realizácii service learningových projektov. Na základe týchto inšpirácií sa zostavuje manifest, ktorý je výzvou k činnosti pre rôzne zainteresované strany v oblasti service learningu a rozvoja digitálnych kommpetencií.
Prvá skupina bola realizovaná 22.2.2022. Do tejto skupiny sme pozvali študentov a študentky, učiteľky a partnera z organizácie, ktorí sú zapojení do programu Senskype. Tento program vznikol ako spoločná iniciatíva učiteliek, študentov a študentiek a sociálnej pracovníčky v zariadení sociálnych služieb počas pandémie COVID-19. Jeho podstatou sú pravidelné online rozhovory s klientmi v zariadeniach, ktoré vedú študenti a študentky psychológie, ktorí tiež koordinujú program. Táto skupina bola online.
Druhá skupina bola realizovaná dňa 23.2.2022. Do tejto skupiny sme pozvali učiteľku, študentky a partnera z komunity, ktorí sa minulý rok podieľali na realizácii programu Uši k duši. Tento program spočíva v pravidelnom telefonickom kontakte študentov a študentiek s osamelými ľuďmi žijúcimi doma. Funguje na princípe jeden študent – jeden klient. Program vznikol ako alternatíva k odbornej praxi študentov a študentiek sociálnej práce počas Covidu. Program stále pokračuje. Fokusová skupina bola realizovaná osobne.
Posledné články
|
27.10.
2025
|
Januárové workshopy UMB: ako rozvíjať komunitnú angažovanosť vo vzdelávaníV januári 2026 prinášame sériu podujatí, ktoré podporujú rozvoj community-engaged learningu a budovanie prepojenia univerzity s komunitou. |
|
24.10.
2025
|
Tréning o university–community engagement v Sierra LeoneV dňoch 22.–24. októbra 2025 sa zástupkyne UMB Engahe viedli medzinárodný tréningu o university–community engagement a community-engaged learning v Sierra Leone. |
|
21.10.
2025
|
UMB na konferencii Universities in Action v Sierra LeoneDelegácia UMB sa 21. októbra 2025 zúčastnila medzinárodnej konferencie v Sierra Leone zameranej na globálne perspektívy univerzitno-komunitných partnerstiev. |

